Bardzo dużo mówimy na temat emocji podczas realizacji projektu „Skrzydła Mocy” zarówno podczas warsztatów z dziećmi jak i spotkań z rodzicami.
Akceptowanie emocji, umiejętność ich nazwania i rozpoznania oraz zachowania, które podejmujemy kiedy odczuwamy emocje wpływają znacząco na nasze relacje rodzinne.
Zaburzenia emocjonalne u dzieci mogą prowadzić do stanów lękowych, depresji, bulimii, anoreksji, nocnego moczenia, jąkania, tików itp. Podstawową zasadą uniknięcia powyższych zaburzeń jest rozpoznanie źródeł napięć, redukcja poziomu lęku, zarówno uświadomionego jak też nieuświadamianego, a na koniec – wyrobienie właściwych mechanizmów obronnych i nowych sposobów myślenia oraz postępowania.
Bardzo ważne jest też wsparcie najbliższych osób, w szczególności rodziców, pozwalające zwiększyć poczucie bezpieczeństwa i akceptacji dla własnego jestestwa. Należy przy tym jednak pamiętać, by nie wpadać ze skrajności w skrajności, czyli na przykład z oziębłości w nadopiekuńczość – dlatego fachową psychoterapią i psychoedukacją powinni być objęci także rodzice małego pacjenta.
Zadanie publiczne dofinansowane ze środków z budżetu z Województwa Mazowieckiego.