Aspekty prawne pomocy i edukacji dzieci ze spektrum autyzmu.
04.11.2022
W przypadku otrzymania przez dziecko diagnozy zaburzenia ze spektrum autyzmu (autyzm, autyzm atypowy, zespół Aspergera) podstawą ubiegania się o wsparcie materialne, rehabilitację oraz właściwy poziom edukacji jest uzyskanie Orzeczenia o niepełnosprawności dziecka na zasadzie Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnychwraz z późniejszymi zmianami. W celu zapewnienia małoletniemu wsparcia w nauce warto także postarać się o uzyskanie n/w dokumentów:
  1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (w przypadku gdy rodzic chce, by dziecko rozpoczęło edukację w przedszkolu, szkole).
  2. Orzeczenie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
Aby skorzystać z zasiłku, świadczenia pielęgnacyjnego, ulgi rehabilitacyjnej, dofinansowań z PFRON – dziecko musi posiadać orzeczenie o niepełnosprawności, wydane przez Powiatowy/ miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Żeby dziecko zostało uznane za niepełnosprawne w szkole/przedszkolu, musi posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną. Są to dwa osobne dokumenty.
Autor: Agnieszka Świerczewska
Telefon Formularz kontaktowy
×
Masz pytania?
Chętnie na nie odpowiem